Kor

Musikskolen har mange forskellige kor og orkestre, du kan deltage i.

Vi har tilbud til både begyndere og øvede, så kontakt din underviser eller kontoret om få en snak om hvilket tilbud, der passer til dig.

Kor

Børnekor:

Børnekor, Kidz (0.-2. klasse)

ALLE, der kan lide at synge er velkomne! Vi synger, danser og har det rigtigt sjovt. Gennem sang, dans, leg og bevægelse, lærer vi at bruge vores stemme.
    Det vigtigste er, at alle har det sjovt og bliver en del af fællesskabet.

Vi synger en masse dejlige sange, som man bliver i godt humør af og vi leger sjove lege der gør os klogere på musikteori og noder.
    Børnekorene optræder til forskellige koncerter på musikskolen og også ude på skolerne.

Vi har Kidz-kor på de fleste af Greves folkeskoler!

Juniorkor - Singing Rainbow

Elsker du bare at synge og performe? Har du lyst til at få en masse nye venner, mens du synger dejlige sange? Vil du gerne lære om hvordan du bedst når både de høje og de dybe toner uden at blive træt i stemmen?

Så er Singing Rainbow lige det du mangler!

Vi arbejder med at bruge kroppen som vores instrument. For det meste synger vi i 2 stemmer og ind imellem kan man også få lov at prøve kræfter med at synge solo.
    Vi synge både kendte numre af kunstnere som Oh Land og Adele, men også mere ukendte sange fordi de er seje.

Hvert år optræder vi til flere koncerter, bl.a. Musikskolens store Nytåsshow i portalen og Børnekorfestival i Tivoli.Det sociale spiller en stor rolle i koret, vi arbejder med sjove øvelser der ryster os tættere sammen og så bliver der også arrangeret sociale arrangementer som fx øveweekend og filmaften.

Vores korledere er Nina Kragh og Stine Kobbersmed, som også har mange af børnekorene.

Vi øver hver torsdag kl. 16.00-17.00 i Musikskolens lokaler på Hedelyskolen.

Ungdomskoret Count me in

Elsker du bare at synge og performe?  Har du lyst til at mødes med andre på din egen alder og synge en masse fede sange? Vil du gerne udvikle din stemme og øre som sanger?

Så er Count Me In lige det du mangler!

I Count Me In arbejder vi med at synge i flere stemmer og går i dybden med detaljerne, så vores numre kommer til at lyde virkelig godt. Vi lærer grundlæggende ting om kroppen som sangerinstrument, så vi kan synge dybere, højere og skønnere uden at blive trætte i stemmen. Vi arbejder med klang, rytmik, fraseringer, improvisation og performance, så vi både kan se seje ud og lyde hammer godt til vores optrædener.
    Vi laver ca. 6-9 koncerter årligt og her vil der ofte også være mulighed for at prøve kræfter med at synge solo.

Vi synger kendte numre af kunstner som f.eks. Adele, Ed Sheeran, Oh Land m.fl.

Det sociale spiller en stor rolle i koret, hvert år er koret afsted på øveweekend og hvert andet år arrangeres der en turnérejse, hvor koret kommer ud at optræde.
    I efterårsferien 2022 gik turen til Berlin.

Vi øver hver torsdag kl. 17.00-18.30 på i musikskolens lokaler på Hedelyskolen.

Vores korledere hedder Nina Kragh og Stine Kobbersmed.

Tilmeld dig her

Lungekoret i Greve er et samarbejde mellem Lungeforeningen, Greve Kultur-Base og  Center for Sundhed & Pleje (CSP). Lungekoret har årligt ca. 30 aktiviteter – herunder prøver, koncerter og forskellige relevante ekskursioner.

Koret ledes af Thomas Gammelgaard som er uddannet musiker og underviser. I samarbejde med en arbejdsgruppe bestående af sangere fra koret og Thomas, tilrettelægges korets aktiviteter og mindre praktiske opgaver uddelegeres.

Koret har en stærkt social sammenhængskraft, som kommer til udtryk dels ved de ugentlige fredagsprøver, hvor humøret altid er højt, dels ved de mange sociale arrangementer der også er på programmet - fx Julefrokost, Nytårskur, sommerafslutning, osv.

Hvornår synger vi?

Koret øver hver anden fredag i ulige uger i Greve Borgerhus, Greveager 9, kl. 13.00 - 15.00.

150 kr/halvår

For hvem?
    Alle med en lungesygdom, der bor i Greve Kommune.

For borgere med demens og deres pårørende.
    Vi mødes og synger nye og ældre sange.
    Torsdag i ulige uger kl. 15.30 - 17.00 i caféen på Nældebjerg Plejecenter.
    Ingen tilmelding, bare mød op.

Sidst opdateret: 20. september 2023

Greve Kultur-Base