Orkestre og Bands

I Musikskolen kan du nemt finde sammen med andre elever og starte bands på kryds og tværs

Som instrumentalist kan du enten spille i et orkester eller et band, og det er gratis, hvis du allerede er elev på musikskolen.

Orkestre og Bands

Musikskolens begynderblæseorkester

Musikskolens begynderorkester "Nodespirerne" er for alle træ- og messingblæsere. Vi leger musikken, laver sjov og ballade, men vi spiller også sammen i orkester fra starten. Vi bruger kroppen, når vi lærer rytmer, noder og musikkens grundelementer.

Lige så snart eleverne er nået det niveau, som kræves for at starte i musikskolens andre orkestre, så bliver man rykket op i Scratch og senere GUO.

Undervisningsdag: Mandag kl. 16.30-17.30 i lokale 27 på Musikskolen Dønnergårds Alle 24.

NB. Tilmelding/optag i ensemblet kun efter aftale med dirigent/lærer.

Lærer: Tina Husbye og Sofie Enstrøm

Kontakt dirigent her

Scratch er en del af harmoniorkester-skolen, der kun består af blæsere, og er et springbræt til GUO, som er orkestret for de mest rutinerede blæserelever. Ofter spiller eleverne både i Scratch og GUO i en overgangsperiode.

Der bliver i Scratch arbejdet en del med alle de dicipliner, man kommer til at støde på, i et mere øvet harmoniorkester. Det handler om sammenspil, styrker, flerstemmighed og generel orkesterdiciplin.

Vigtigst af alt er selvfølgelig, at det skal være sjovt at lære alt dette. Der venter en masse kæmpe oplevelser når man er på øve weekends, spiller koncerter eller tager på rejser med orkesteret.

Undervisningsdag: Mandag kl. 17.30-18.30 i lokale 27 på Musikskolen Dønnergårds Alle 24.

Dirigent: Alex Nielsen

Tilmelding/optag i ensemblet kun efter aftale med dirigent/lærer.

GUO er Musikskolens største harmoniorkester, og er det man rykker op i, når man har spillet i Scratch.

GUO spiller en lang rækker koncerter i løbet af året, og tager på ture og øveweekender i både ind- og udland.

Repetoiret spænder vidt: klassisk, underholdning og pop. Orkestret laver også en del samarbejde med andre grupper bl.a. Greveguitaristerne og sangerne.

I GUO forventes det, at eleverne deltager i prøver og koncerter.

Prøverne finder sted på Musikskolen Dønnergårds Alle 24.
    Mandag kl. 18.30-20.30

Dirigent: Alex Nielsen

NB. Tilmelding/optag i ensemblet kun efter aftale med dirigent/lærer.

Greve Guitaristerne er navnet på musikskolens guitarorkester. Orkestret optræder flere gange om året ved større arrangementer såsom vores efterårskoncert (inkl. hyggeaften med familie og venner på musikskolen) og Musikskolens store koncerter. Greve Guitaristerne består af tre mindre ensembler:

Easy Strings

er Greve Guitaristernes begynder- eller aspirant hold. De fleste går i 2. - 4. klasse.

String Walkers

er Greve Guitaristernes mellemste hold, hvor eleverne allerede har gået til sammenspil i flere år. Medlemmerne går i 7.-8. klasse. De spiller alle mulige forskellige stilarter - Fra Barok til Rock.

Acoustic Dreams

er Greve Guitaristernes ældste elever fra mellem 17 og 27 år. De har en forkærlighed for klassisk spansk musik på den ene side og Heavy Rock på den anden, og der er stort set ikke noget musik, som de ikke spiller, så længe kvaliteten er i orden.

Øvedage:

Øvedage – endnu ikke fastlagt

En del elever deltager i flere grupper.

Undervisningen af de tre ensembler ligger i forlængelse af hinanden, og det gør det nemt at samarbejde på kryds og tværs, når vi forbereder os til fælles koncerter.

NB. Tilmelding/optag i ensemblet sker efter aftale med dirigent/lærer.

Røddernes Strygeorkester

Strygeorkestret består af følgende instrumenter: violin, bratsch, cello og kontrabas.

Orkesteret er for elever, der endnu ikke er klar til at spille i Greve Kammerorkester.

Dirigent: Karen Wetke

Undervisningen forgår onsdag i lokale 27, på Musikskolen Dønnergårds Alle 24, kl. 17.30-18.15

NB. Tilmelding/optag iensemblet kun efter aftale med dirigent/lærer.

Greve Kammerorkester

Orkestret består af strygere og træblæsere.

Repertoiret består fortrinsvis af klassisk musik.

Dirigent:
    Karen Wetke

Undervisning er i lokale 27, på Musikskolen Dønnergårds Alle 24, Torsdag kl. 18.30-20.00

Optagelse i orkestret finder sted efter aftale med dirigenten.

NB. Tilmelding/optag iensemblet kun efter aftale med dirigent/lærer.

Der er mange forskellige muligheder for at spille i et rytmisk band på Musikskolen.

Hvis du ønsker at spille et af musikskolens bands, skal du kontakte din lærer på musikskolen, som vil finde et band/hold der passer lige netop til dit niveau.

Tirsdage: TG Band 1 (musikskolen), TG Band 2 (musikskolen)

Onsdage: AM Band 1 (Greve Privatskole), AM Band 2 (Greve Privatskole), The Wave (Greve Privatskole), JS Band (Ungdomscenteret)

Sidst opdateret: 29. april 2022

Greve Kultur-Base