Musik og bevægelse.png

Fantasi, sprog, kreativitet og social adfærd styrkes gennem musikalsk leg. Vi sætter fokus på sprog og motorik. Barnet er en båndoptager! 

I Musik og bevægelse bruger vi "papegøjeeffekten" til at få gang i sproget, rytmerne og sangene.  Børn og forældre får et stort repertoire til brug i undervisningen og derhjemme. Samtidig begynder vi at bruge rytmeinstrumenter.

Til musik og bevægelse træner vi bevægelsesmønstre, motorik, sproglig bevidsthed, pulsfornemmelse og periodefornemmelse. Der vil blive arbejdet med sange, rim og remser, som vil blive understøttet af enkle rytmeinstrumenter, faldskærm, tørklæder mm.

Undervisningen følger faste rammer, som former lektionen med ritualer, der markerer start og slut. Der vil også være rammer i hver enkelte sang/aktivitet, der eksempelvis markerer rytme eller temposkift, og dermed skift i en aktivitet/bevægelse.

Der lægges vægt på genkendelighed for forudsigelighed i undervisningen, men der er også plads til spontane indfald, så børnene bliver aktive medskabere.

Vi bestræber os på, at sammensætte holdende således, at man er sammen med jævnaldrende. Det kan dog vurderes af læreren at barnet vil få mere ud af at følge et af de andre hold.

Det er inddelt i tre hold: 

1) 1-3 årige og 2) 3-4 årige og 3) 4-5 årige.